Vorige week hebben projectleiders Digitalisering Joëlla Matser en Desiree de Groot de bloeddrukmeters uitgereikt aan alle huisartsenpraktijken die deelnemen aan het project Telemonitoring binnen Persoonsgerichte Zorg.
Daarmee is een belangrijke eerste stap gezet in de implementatie van telemonitoring in de dagelijkse praktijk. Zie hieronder een uitleg waarom Telemonitoring nodig is.
De ontvangst in de praktijken was positief en laat zien dat er draagvlak is om deze innovatieve manier van zorgverlening verder vorm te geven.
Ook zijn de eerste uitnodigingen voor de startbijeenkomsten verstuurd.
Tijdens deze bijeenkomsten werken we samen met de praktijken aan een zorgvuldige en gestructureerde implementatie, waarbij we aandacht hebben voor zowel de praktische als inhoudelijke aspecten van telemonitoring.
De komende periode staat in het teken van verdere planning en borging.
Het projectteam werkt aan het vastleggen van alle bijeenkomsten voor 2026, zodat we samen kunnen bouwen aan duurzame en toekomstbestendige zorg.

